top of page

Bloed en Goud


-Kunst door Gustav Klimt-

Freya, Plaats een kus op mijn lippen, bloed en goud Ik kan je vertellen wat liefde is Lang zocht ik naar mijn Odh, mijn extase Zijn warmte boven alle anderen De vrouwe van liefde, godin van de strijd Kiest mannen en vrouwen alwaar zij vallen Nadat ik kies, is het aan de Wijze hij neemt zijn uitverkorenen mee Liefde en strijd, zij gaan over leven Bloed en goud, zij gaan over macht Wie heeft de macht over zijn reden? Wie heeft de macht over zijn hart? Ik volgde mijn Odh door de negen werelden Al ben ik de vrouwe door velen begeerd Zijn prikkeling wekt mij tot leven Daarom volg ik mijn eigen verlangen Magische werken staan mij ter beschikking Ik zing en lok, ik draai en ik weef Om mijn hals prijkt de Brisingamen De havik leent mij zijn doelgerichtheid Kom tot mij in je liefde voor schoonheid Kom tot mij wanneer je verlangt Kom tot mij wanneer je de moed mist Dochter of zoon, kind van het leven © Idunn


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page