top of page

Over de werking van stenen - Algemeen


In mijn dagelijks leven maak ik graag gebruik van de geneeskrachtige werking van (half)edelstenen. Ik doe ze in mijn zak, draag ze als sieraad of leg ze onder mijn kussen om een bepaald effect te bereiken. Meestal gaat het dan om een psychologisch effect, als een steuntje. Bijvoorbeeld, ik wil meer zelfvertrouwen, meer openheid naar andere mensen, bescherming, helderheid van geest, meer zachtheid of vriendschap aantrekken. Sommige stenen bevorderen bepaalde dromen of het contact met een helper, of kunnen je helpen bij een aspect van je meditatie.

Lichaam en geest staan niet los van elkaar. De steen heeft een vibratie die een eigenschap aantrekt of bevordert. Zo ook met kruiden en planten, krachtvoorwerpen en symbolen. Of het hier om een placebo-effect gaat of een daadwerkelijke verandering moet een ieder voor zichzelf beslissen. Wie gevoelig is kan zelf gaan voelen met een steen of voorwerp. Wat doet het met mij? Niet elke steen voelt prettig aan, zo zul je merken dat sommigen je misschien zwaar maken, anderen je prikken of onrust geven. Weer anderen kalmeren of verwarmen.

Ik ben geen verzamelaar van allerlei voorwerpen of stenen, zo af en toe koop of krijg ik iets van iemand. Om hier op een verantwoorde manier mee om te gaan vind ik belangrijk, om spiritueel materialisme niet in de hand te werken. De steen komt uit de aarde, is met machines naar boven gehaald, waardoor bomen, planten en aardlagen moeten wijken. Ga er daarom met respect mee om.

Uiteindelijk moet de kracht uit jezelf komen en is het voorwerp enkel een hulpstuk, maar iets wat direct uit de natuur komt of zelf gemaakt is zou ook prima werken. Maak contact met het voorwerp, visualiseer je wat je wilt bereiken en bekrachtig jezelf.

Liefs,

Idunn

Foto: eigen foto

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page